Juken på Bilsport Custom & Performance show 2014

Vi blev inbjudna att visa upp Juken på Bilsport Custom & Motor Show i Jönköping.
Mässan arrangeras varje år under påsk-helgen och är nordens största med ca 70.000 besökare under fyra dagar.
Många ser påskmässan som startskottet på säsongen. Vi har ställt ut Cherryn ett par gånger men
har aldrig varit körbar. Denna gång var inget undantag. Å andra sidan är det inte tillåtet att starta motorerna
inne i mässhallarna, så vi fokuserade på att få till bilen visuellt vilket jag anser att vi gjorde ganska bra.

En teaser publicerades på mässans hemsida.


Det var säkert många som sett fram emot att läsa om en makalös roadtrip på väg till mässan i vår skruttiga LT31.
Ledsen att göra er besvikna, för den gick inte att köra mer än ett par hundra meter...
...så en hyr-transport från Andreas Eriksson på nofear motorsport ordnades fram.
Det var bara tippa flaket och vincha upp juken. Spänna fast, lägga i driven och ställa cruse controlen på 110kmh.
Helt underbart! =)

På vägen ner till Jönköping stannade vi till på Mikroverktyg
för att hämta upp locket till vändväxeln som precis blivit klart.

Arrangören av mässan hade ordnat med en slags golv, lecablock runt montern, belysning och el.
Vi testade att visa upp Juken med fronten på under en liten stund, men det gav ett ganska svalt intresse.

Vi hade ju lagt så många timmar på att få till fronten så vi ville ju visa upp bilen komplett,
men det var inte föräns vi lyfte av den som folk började samlas.
Jag försökte hitta lite tillfällen att fota bilen, men hade precis fullt upp att svara på frågor.




Träffade otroligt mycket trevligt folk under mässans fyra dagar.
Många som undrade hur den var att köra, vilket jag såklart inte kunde svara på.
Det var knappast någon som kunde låta bli att bli imponerad vilket givetvis var en otrolig kick.
Fyra intensiva dagar på mässgolvet tar på krafterna och rösten, så det var skönt att kunna vila rösten
i Andreas fina biltransport på vägen hem måndag kväll.

Nu återstår bara att få allt att fungera lika bra som det ser ut.
Kardanaxlar, el- bränsle- och olje-systemet måste göras klart.
Motorn ska bromsas hos DTE Racing i Katrineholm så fort alla system är klara.
Nu blev vi lite sugna på att komma ut på banan och gasa lite... :)








Back