Lättning innan Tullinge 7/7-01

Ungefär så här gick det till när inredningen försvann...
Jag stod på parkeringen hemma och småplockade lite
Eftersom det började spruta olja ur motorn kvällen innan under ett rejs
Då kom två ligister på besök, inga mindre än Tom och Peter på Ligisto.net
Den ena påpekade att bakrutetorkaren måste bort för att den väger för mycket.
-OK, bort med den.

Av någon anledning lät jag mig sedan luras att åka iväg till Ligistos kvarter,
i tron att det skulle bli enklare att fixa oljeläckaget där...
...så medans jag låg under bilen och bytte oljetryckskontakt,
hördes idel verksamhet inne i kupen med muttermaskinen.

När jag var klar och kröp fram från motorns undersida...


...möttes jag av en till hälften skalad bil.

Det var ju i detta läge inte mycket att göra åt saken...
Bara att riva ur de sista små mattbitarna och se glad ut.

Sedan packade vi ihop alla överblivna delar för magasinering i min källare,
plockade tillbaks stolarna och funderade en stund om det inte var dags för lite rostlagning


Det var i detta läge som databoxen fick flytta upp
från sin orginal-placering under förarstolen.


En liten påse med diverse överblivna skruvar som blev över


Summa för dagens arbete:
Oljeläckage reparerat,
bättre placering av databoxen
och ca 20 kilo lättare.
20 kilo lättare kommer ju inte i sig att ge sekunder på Strippen,
men det är ju många bäckar små som gör att Seat-folket får ge vika.

Klicka här för att se hur det gick på Tullinge sedan...





Back to 2001