18 Juni 2003,

Så var det dax för ytterligare en uppdatering från Wokgaraget.
Ännu är inte bilen körklar, men nu är det endast lite små detaljer kvar.

I förra garage repotaget skrev jag lite om störtburen.
Den är nu monterad





Jag räknar med att hela bågen med stöttor och förstärkningar
ökar bilens vikt med ca 35-40 kilo.
Eftersom jag vill hålla nere vikten så byttes sidorutorna och bakrutan ut mot plast dito.
Bakluckan fick även passa på att lämna ifrån sig lås och lite annat oviktigt.
Nu hålls bakluckan stängd med hjälp av OMP huvlås.





När bågen och rutorna var monterade
kändes det som om det var hög tid att sätta fart på motorbyggandet.
Toppen var inte klar, men jag monterade ihop bottendelen med växellådan,
och hissade ner det i motorrummet.



Inte för att jag haft problem med vare sig axlar eller knutar,
men jag tyckte ändå det kunde vara ide att låta tillverka ett par fräsha axlar.
Knutarna jag använde 2002 flyttade jag över.


På filmer från 2002 kan man tydligt se att bilen sätter sig i bakvagnen
när jag drar iväg från stillastående.
Dessa justerbara Koni stötdämpare med hjälpfjäder hoppas jag ska motverka det
så att jag kan bibehålla trycket över framhjulen och förbättra min 60-fots tid.


Nedan följer lite blandade bygg bilder.
Först en bild på mitt projekt att bygga om fuel-railen
för att kunna använda vanliga spridare med O-rings anslutning.
Sedan en bild på min nya soppatrycks regulator, Malpassi 1,4:1
Därefter en bild på den yttre brytaren av huvudströmmen
som är obligatorisk i de fall man flyttat batteriet från sin orginalplacering.






Nu återstår bara slutspurten,
så nästa bilder rörande den här bilen lär inkludera utomhusaktiviteter.




2003-06-18





Back to 2003