Inovates Boostcontrole MSBC1.
Behändig liten sak där man kan ställa olika laddtryck för olika växlar mm.


Grenröret är signerat Göran "Dr Ernie" Ernlund på DTE Racing.


Turbon heter Garrett GT42 och är dubbelkullagrad.
Den sägs pumpa luft till ca 950 Hk, så den ska inte vara någon restriktor iaf. =)
Både turbo och wastegate kommer från Airtune



Däcken heter Hoosier och har dimensionen 28-10-15.


Ball motor måste ha balla kamdrev...



Kolvarna heter JE och stakarna heter Saenz.
Vissa saker kan man nästan inte se sig mätt på...



Dr. Ernie har fått uppdraget att snida till toppen, och jag kan inte annat än ge betyget MVG+
På den första bilden syns storleksskillnaden på avgas-sidan mellan portat och orgianl.




Nya ventilfjädrar och titan retainers hör väl nästan till standard...
Spjällhuset från Acufab inhandlades av Rickard på SMR.
Spjället mäter 75mm och yttermåttet är 100mm.


Optimabatteri och brandsläcknings-system från Toora kommer från Swedespeed






Back to 2005