Som tur är har vi barnasinnet kvar i garaget,
så emellanåt händer det att vi gör helt andra saker än att bygga snabba Wokar...


Ibland är det rörigare än annars i garaget...


Här testar jag min bruks-Cherry Turbo i en konbana.
-Det gick väl sådär...
...jag kom sisst. =)


Bromsklossar av yppersta kvalitet!
Bruksbilen bromsar vi fram 160 Hästar på hjulen.
Den är bara upgraderad med BPU-kit, så jag hade inte förväntat mig mer än 150 egentligen...


Emellanåt kommer det Cherrysar till parkeringen i olika nivåer av renoveringsbehov,
och vem kan motstå frestelsen?



Besvikelsen över att inte hunnit klart med Woken till sommaren var stor,
men dämpades något när team HotWok Racing fick hoppa in och hjälpa till i Bertans ProMod team.
Elmer var matansvarig och lite allt i allo.
Han åkte visst på att städa upp bakvagnen efter ett smärre oljeläckage, men det var långt till middagen den gången.
Själv fick jag bland annat skruva isär och ihop topparna. Jag hade nog förväntat mig lite mer avancerad teknologi,
men överlag så vad allting precis som Woken. Bara större, snyggare och väldigt mycket dyrare! =)



Lite som en motpol till Bertans ProMod så testade Fille och Loy
ifall en Saab 2liters turbomotor fick plats i bakluckan på en 240.
Jämrarns stark kamkedja i alla fall...


Här är Filles Saab V4 som han tänkte våldta med nån tuff motor i skuffen.
Husköp och hans engagemang i Team HotWok gjorde dock att han la det projektet på is...


Ett av de sjukare projekten måste nog tillskrivas Greven...
Om man inte kört cross i minst 10 år, alternativt var ytterst stark
så var det näst intill omöjligt att köra den utan styrwobbel.
B20 med automat borgade för att den gick frammåt, men utan startspärren kvar i lådan
så fick man sig en stor överaskning varje gång man starta den. =)




Utöver trehjuliga och livsfarliga tingestar sysselsätter vår käre Greve sig med att custumisera sin Amazon.
Stolt en tisdagkväll berättade han att han beställt tid hos besiktningen dagen därpå...
...men vi andra var inte sena att övertala honom om att sektionera karossen.
För att impa lite på besiktningspersonalen, lixom.
-Dom blev inte det minsta impade. Humorbefriade stackare.




En Ford Orion som var bortom räddning.
Torkarbladen var tydligen dåliga...


Jesse, mest känd som ägare av den taksänkta 140in i Bilsport där det stog Bajs i bakrutan,
pimpar till sin Amazon efter bästa förmåga...




Jonne kämpar på med sin ett par år nyare Volvo 140.
Sisst kom han nästan ett helt kvarter innan topplockspackningen gick igen...


TLM testar klätterförmågan på sin Subaru Trendy istället för att bygga klart sin Starlet.
Rykten gör visst gällande att den klarar att rulla nerför Johanelundstoppen helt på egen hand...
...Subarun då altså.
TLM klarar nog knappt att rulla ur sängen på egen hand. =)







Back to 2005