Börjar med lite små komponenter.
Spindlar och bromsok är renoverade från skroten. Ursprunget är Volvo 850.
Länkarmarna byggde jag med gaffellänkar från Snowball Racing,
där jag även skaffade M20 Uniballs.



Cambervinkeln ansågs inte vara av större intresse annat än nära noll grader.
Castervinkeln däremot fick jag in lite olika bud på vad som våre lämpligt.
Det slutade löjligt nära samma castervinkel som en kickbike faktiskt...




Av någon oförklarlig anledning ramlade det in ett par bilder på när Fille bytt skärmkanterna bak,
men eftersom jag inte har någon kategori jag kallar Minor Body Modifications så kan dom ju lika gärna ligga här...


Här fortsätter arbetet med framvagnen.
Som synes är jag ganska noga med vinkelkapen när jag kapar till alla rör
så att de passar snyggt i varandra.
Blir mycket enklare att svetsa och så inbillar jag mig att det blir starkare också.





Volvo 850 har hydraulisk koppling, medans mitt pedalställ från Cherryn är gjort för vajer.
Lite anpassning med kopplingscylinder från Saab V4 var lösningen.


Thomas på Industriverktyg sponsrade med en ny Mig svets.
HotWok Racing tackar allra ödmjukast!






Back to 2005