2006-07-27 var det äntligen dags att lägga sista handen på motorn innan uppstart.
Motorn monterades ihop i DTE Racings garage i Katrineholm,
eftersom vi skulle bromsa motorn i deras nyligen införskaffade SuperFlow 901-bänk.

Nedan följer ett par bilöder från monteringen:



När bottendelen och vattnet var klart hängde vi in motorn i bänken,
och la på toppen där.

Sedan var det i princip bara att ösa på kunde man tycka.
Nu visade det sig att Autronics Modeflags återigen ställde till problem...
Det tog två dagars felsökning innan vi kom fram till lösningen.
Johan från Madtech som byggde den ökända "muppen" erbjöd sin hjälp vilket var väl behövligt.


När allt lirade satte sig Johan vid datorn för att mappa motorn,
medans Dr Ernie skötte bänken.
...själv stod jag och var hur nervös som helst.
Nedan finns resultatet på det Pull som gav mest effekt:

915,6 hästar och 870Nm i vrid. -Inte kattskit direkt =)
Nedan är en liten filsekvens från när vi fick 864Hk:

(högerklicka-spara som)







Back to 2006