2019
My own racing activities are put on hold for the moment.
At the moment Im working with Olof Andersson and Michael Gullqvist in Pro Mod.
When Im not traveling around europe helping them out, Im working with the my home track Kjula Raceway.


The Euro Finals
5-8 September 2019

Nitrolympx
16-18 August 2019

Kjula 2
10-11 August 2019

Gardermoen
1-4 August 2019

Kauhava
4-7 July 2019

Kjula 1
16-16 June 2019

Tierp Internationals
6-9 June 2019

Main Event 2019
with Micke Gullqvist

Plastning med E28Eve



2018
In Swedish only. At the moment.
Use google translate or bare with med until I translate it for you.

Året började med att jag åkte till Gainsville och kollade Promod premiären för NHRA
med Olof Andersson och Micke Gullqvist mfl. Bad, sol, Bikeweek i Daytona mm hanns med.
På Gainsville kollade vi läget med vår landsfavorit Jonnie Lindberg och hur det var med honom efter krashen med
John Force ett par veckor tidigare. Teamet hade fått ihop en ny bil men de fick den inte ner för banan den här helgen.
Hemma i Sverige startades en förarförening för 4to6 upp. Jag blev sekreterare och startade upp en hemsida för klassen.
Föreningen lyckades skramla ihop en ansenlig prispott till vinnarna i klassen på Kjula så det får anses som ett lyckat tilltag.
När första tävlingen på Kjula kördes åkte jag tillsammas med ordinarie team till Santa Pod och hjälpte Micke Gullqvist
ta hem segern i första EM deltävlingen. Ett par veckor senare åkte jag med Olof Andersson till Tierp Arena och skruvade koppling
på hans Cheva 57. Vi fick inte riktigt till det och kvalade inte in. Micke åkte ut i semifinalen den tävlingen.
Nästkommande tävling på Kjula hann jag jobba som funktionär en av dagarna. Därefter åkte jag och Olof till Alastaro
och hjälpte Gullans ordinarie team. Vår arbetsinsats räckte till en runner up placering.
Efter alastaro var det en EDRS tävling på Gardermoen. Jag meckade åt Olof som körde nytt PB. Gullan vann tävlingen,
men då den inte var med i EM Touren räknas inte riktigt den vinsten. En tävling hann jag jobba som funktionär på Kjula
innan Gullans team, Jag och Olof flög till Hockenheim och hjälpte Gullan ta en välbehövlig seger och därmed även
överta ledning i mästerskapet. Helgen direkt efter Hockenheim var det Tierp. Jag teamade med Olof, men vi kvalade inte
in denna gång heller. Gullan åkte ut i första rundan mot sin garagegranne Peter Kunc. Därmed grusades Gullans önskan
om ett nytt EM guld. I synnerhet då Jimmy Ålund som legat tvåa i tabellen blev runner up på Tierp.
Helgen efter det jobbade jag som funktionär på Kjula igen. Därefter hade jag ett par veckors ledigt från racingen.
Den tiden spenderades medelst meckande med bruksbilar och epatraktorer. Sedan var det dags för säsongens sista race.
Racestars Night of fire på Tierp vilken visade sig bli en night of storms istället. Vi försökte tuna Olofs bil
för att få ner den för banan, men det gick just inget vidare. Vi blev runner up i klassen Outlaw, men det berodde
mest på att de andra i klassen hade ännu sämre flyt. Det gick åt många motorer och tält den helgen på Tierp.
När jag inte varit iväg på någon tävling har jag skrivit lite reportage till Tidningen Street and Strip
som dessvärre släppte sitt sista nummer någonsin nu i december. Ja du läste rätt. Tidningen läggs ner vi årsskiftet.
Ekonomi och hälsa är orsaken dessvärre.
Jag har fått frågan om jag inte ska köra något själv under sommaren.
Det kan jag säga har inte funnits med i tanken att försöka hinna med.

Extra stort tack för en helt fantastisk sommar vill jag ändå rikta till Olof Andersson, Henrik Lindström,
Michaen Gullqvist, Fredrik Westerlind, Kenny Steibert, Åsa Johansson, Hela Kjulacrewet, med flera.
Det är nästan en omöjlig uppgift att tacka alla som bidragit till denna fantastiska sommar.
/Björn "woken" Holmberg


Jag ska precis som tidigare år försöka lägga upp lite bilder och storys från sommarens händelser.
Vi får se. Jag har massor med bilder. Massor med ideer. Men lite olika mycket tid över... ;)


25-28 May 2018
Main Event - Santa Pod
with Micke Gullqvist

USA
Gator nationals 2018



Craft with woken.
Originally written to be
published in the final issue
of the magazine street and strip



2017
lets rock
The year started with the big Elmia exibition where I contended with the Cherry.
As the season stared, I worked as various positions at the track Kjula.
Wrote some arickles for a magazine called Street & Strip.
I managed to take the Cherry to the track for two events.
I also helped a friend to get his licens for pro modifyed.

Images and more stories will come up within short. =)




2016
I havent really finnished writing about last year,
but all my life has turned more or less uppside down
after the crash so things arent exactly going according to plan.
However it fealt that it was time to turn the dice...
This year I have ben participating in the web transmitted talkshow motorsoffan.
The magazine Bilsport also did a great garage coverage this year
Wokfest 2016
15 October 2016
Bilsport 6-2016
Major coverage
Motorsoffan 172
24 February 2016



2015.
After a seaon not quite reaching our goal to run faster with the Juke than we did with the Cherry
it fealt pretty obvious it was now time. We changed the brand of ECU amd built a new engine during the winter.

Three races at our home track, Kjula, and one at Mantorp was all we did until
an unidetifyed error on the car caused a heavily roll and a driver brain-damage.
I will try to update you asap with coverages of the races we did run.
I was so determand to tell you the happy news that I didnt update you at all.
Instead of hapy news I, as driver ended up hospitalyzed.

Im still not back hundred to work but Im doing my best.



Pistonhead Open 4
8-9 Augusti 2015
Actionmeet
1 July 2015
Pistonhead Open 3
27-28 June 2015
Pre season 2015
Buld-dyno-rebuild
Bilsport 3-2015
Major coverage
Garagemoove
Small photoshoot


Xtreme Car Show
4-5 October 2014
Night of fire
27-28 September 2014
Pistonhead Open 5
6-7 September 2014
Shakedown!
9 August 2014
Testburn!
27 July 2014
Dynotime!
15 July 2014
Mikroverktyg
18 June 2014
Bilsport performance
& Custom motorshow 2014
2014
Springtime
Article in
Bilsport 8-2014







We have ran the Cherry Turbo for twelve years.
Now we fealt it was time for something completely different.

It is a CrMo chassis purpose built for FWD from Bertans racecars.
We will use the SR20 engine but upgrade it to methanol.
The car will get a Nissan Juke body in fibre glass,
Liberty gearbox, L&T Pro stock clutch and a Ford 9" axle.

However, this is not our answer to Juke R.
This will be much more!

Buildup
Augusti-December
2013-10-17
Bilsport 22-2013
Buildup
june-july 2013
Display at
Mikrovertyg
Buildup
April-May 2013

Coverage in Bilsport
The body is
taking shape!
Read more about
the new chassies!


Hot Wok Racing history
Every year contains massive storys and pictures!























You are visitor






Sponsors