2019
Mitt eget tävlande har fått hamna lite i skymundan i år. Igen.
Just nu jobbar jag främst med Olof Andersson och Micke Gullqvist i Pro Mod.
När jag inte åker runt i Europa och hjälper dom jobbar jag som funktionär på Kjula Dragway.


Kjula 2
10-11 Augusti 2019

Gardermoen
1-4 Augusti 2019

Kauhava
4-7 Juli 2019

Kjula 1
16-16 Juni 2019

Tierp Internationals
6-9 Juni 2019

Main Event 2019
med Micke Gullqvist

Plastning med E28Eve




2018
Året började med att jag åkte till Gainsville och kollade Promod premiären för NHRA
med Olof Andersson och Micke Gullqvist mfl. Bad, sol, Bikeweek i Daytona mm hanns med.
På Gainsville kollade vi läget med vår landsfavorit Jonnie Lindberg och hur det var med honom efter krashen med
John Force ett par veckor tidigare. Teamet hade fått ihop en ny bil men de fick den inte ner för banan den här helgen.
Hemma i Sverige startades en förarförening för 4to6 upp. Jag blev sekreterare och startade upp en hemsida för klassen.
Föreningen lyckades skramla ihop en ansenlig prispott till vinnarna i klassen på Kjula så det får anses som ett lyckat tilltag.
När första tävlingen på Kjula kördes åkte jag tillsammas med ordinarie team till Santa Pod och hjälpte Micke Gullqvist
ta hem segern i första EM deltävlingen. Ett par veckor senare åkte jag med Olof Andersson till Tierp Arena och skruvade koppling
på hans Cheva 57. Vi fick inte riktigt till det och kvalade inte in. Micke åkte ut i semifinalen den tävlingen.
Nästkommande tävling på Kjula hann jag jobba som funktionär en av dagarna. Därefter åkte jag och Olof till Alastaro
och hjälpte Gullans ordinarie team. Vår arbetsinsats räckte till en runner up placering.
Efter alastaro var det en EDRS tävling på Gardermoen. Jag meckade åt Olof som körde nytt PB. Gullan vann tävlingen,
men då den inte var med i EM Touren räknas inte riktigt den vinsten. En tävling hann jag jobba som funktionär på Kjula
innan Gullans team, Jag och Olof flög till Hockenheim och hjälpte Gullan ta en välbehövlig seger och därmed även
överta ledning i mästerskapet. Helgen direkt efter Hockenheim var det Tierp. Jag teamade med Olof, men vi kvalade inte
in denna gång heller. Gullan åkte ut i första rundan mot sin garagegranne Peter Kunc. Därmed grusades Gullans önskan
om ett nytt EM guld. I synnerhet då Jimmy Ålund som legat tvåa i tabellen blev runner up på Tierp.
Helgen efter det jobbade jag som funktionär på Kjula igen. Därefter hade jag ett par veckors ledigt från racingen.
Den tiden spenderades medelst meckande med bruksbilar och epatraktorer. Sedan var det dags för säsongens sista race.
Racestars Night of fire på Tierp vilken visade sig bli en night of storms istället. Vi försökte tuna Olofs bil
för att få ner den för banan, men det gick just inget vidare. Vi blev runner up i klassen Outlaw, men det berodde
mest på att de andra i klassen hade ännu sämre flyt. Det gick åt många motorer och tält den helgen på Tierp.
När jag inte varit iväg på någon tävling har jag skrivit lite reportage till Tidningen Street and Strip
som dessvärre släppte sitt sista nummer någonsin nu i december. Ja du läste rätt. Tidningen läggs ner vi årsskiftet.
Ekonomi och hälsa är orsaken dessvärre.
Jag har fått frågan om jag inte ska köra något själv under sommaren.
Det kan jag säga har inte funnits med i tanken att försöka hinna med.

Extra stort tack för en helt fantastisk sommar vill jag ändå rikta till Olof Andersson, Henrik Lindström,
Michaen Gullqvist, Fredrik Westerlind, Kenny Steibert, Åsa Johansson, Hela Kjulacrewet, med flera.
Det är nästan en omöjlig uppgift att tacka alla som bidragit till denna fantastiska sommar.
/Björn "woken" Holmberg


Jag ska precis som tidigare år försöka lägga upp lite bilder och storys från sommarens händelser.
Vi får se. Jag har massor med bilder. Massor med ideer. Men lite olika mycket tid över... ;)


25-28 Maj 2018
Main Event - Santa Pod
med Micke Gullqvist

USA
Gator nationals 2018



Julpyssel med woken.
Tänkt att publiceras i sista
nummret av Street and Strip



2017
Året började med att jag ställde ut Woken i Rod N Kustoms monter på Elmia.
Därefter jobbade jag som funktionär på kjula.
Skrev lite artiklar till tidningen Street & Strip.
Hann faktiskt med att köra två tävlingar med woken.
Dessutom hann jag hjälpa en god vän som heter Olof Andersson att köra upp för Pro Mod licens
Bilder och mer utförliga beskrivningar kommer så småning om.



2016
Jag har inte riktigt skrivit klart hela förra året,
men hela mitt liv har ställts lite på ända.
Mycket pga den våldsamma krashen i höstas.
Jag kommer komplettera med något reportage från sista tävlingen,
men nu kändes det som att det var dags att vända på bladet.
Jag har under 2016 varit med i motorsoffan på nitroz.se
plus att tidningen Bilsport gjort ett väldigt bra reportage från mitt garage.
Jag råkade fylla 40 så en liten fest blev det under begränsade former.
Wokfest 2016
15 Oktober 2016
Bilsport 6-2016
Stort reportage
Motorsoffan 172
24 Februari 2016



2015.
Efter att inte riktigt nått ända fram 2014 var det ganska givet att det nu var dags.
Vi passade på att byta insprutnings-system och bygga en ny motor under vintern.
Det kändes relativt enkelt att köra snabbare med Juken än vi gjorde med Cherryn.

Tre tävlingar på Kjula och en på Mantorp hann vi med.
Sedan blev det ett fel på bilen som orsakade en kraftig voltning, och en hjärnblödning.
Jag kommer uppdatera med bilder och historier om varje tävling så småning om.
Jag var så inställd på att skriva om den positiva nyheten att jag inte skrev någonting alls tills dess.
Nu slutade vi säsongen med en förare (jag) i en sjukhussäng istället.

Jag är fortfarande sjukskriven men kände att jag måste få upp ett par rader här.



Pistonhead Open 4
8-9 Augusti 2015
Actionmeet
1 July 2015
Pistonhead Open 3
27-28 June 2015
Pre season 2015
Buld-dyno-rebuild
Bilsport 3-2015
Major coverage
Garageflytt
Mindre fotogalleri


Xtreme Car Show
4-5 Oktober 2014
Night of fire
27-28 September 2014
Pistonhead Open 5
6-7 September 2014
Shakedown!
9 Augusti 2014
Provburn!
27 Juli 2014
Dynotime!
15 Juli 2014
Mikroverktyg
18 Juni 2014
Bilsport performance
& Custom motorshow 2014
2014
Våren närmar sig
Reportage i
Bilsport 8-2014







Vi har kört med Cherryn i tolv år.
Nu börjar nästa äventyr...

Det blir ett CrMo Chassie byggt av Bertans racecars i Norrköping.
SR20 motorn blir uppdaterad för att gå på Methanol.
Bilen kommer att få en Nissan Juke kaross.
Det blir en 5vxl Liberty Equalizer växellåda.
8" L&T Pro Stock koppling, Ford 9" axel, 4link, mm.

Det här är dock inte vårat svar på Juke R.
Det här blir mycket värre!

Byggbilder
Augusti-December
2013-10-17
Bilsport 22-2013
Byggbilder
juni-juli 2013
Utställning
Mikrovertyg
Byggbilder
April-Maj 2013

Repotage i Bilsport

Karossen tar form!
Läs mer om
nya Chassiet!


Hot Wok Racing tidigare år
Varje årtal innehåller allt som hänt det året.
Många timmare läsning utlovas.























You are visitor






Sponsorer