2024
|
Pantera dörrar
|
2023
Full fart och nytt år.
Wokens Komposites håller mig fullt sysselsatt, men jag jobbar även med min lokala bana Kjula Dragway
Utöver det hjälper jag Olof Andersson och Micke Gullqvist med deras Pro Mod bilar.
|
Double A Scoop
|
Racerbilspodden
|
Kjula #16
|
Westbergs scoop
|
Kjula #15 2023
|
Tierp augusti 2023
|
Tierp juni 2023
|
Main Event
|
Permans träd
|
Pantera motorlucka
|
Camaro baklucka
|
Camaro huv
|
Elmia 2023
|
USA 2023.
Bradenton och Gainesville
|
2022
Wokens Komposites har öppna spjäll pandemins spår.
En tävling hann jag med att köra 2021 och även en 2022 på Kjula. Mera mecka än köra blev det
men det lilla som hanns köras var såklart sjukt kul!
Jag kommer fortlöpande försöka fylla på lite i förra årets kapitel.
MDO12 Tracktime för Woken!
|
Tim Hurtigs front
|
Rikards HD-skärm
|
Ronnies MC
|
Porsche vinge
|
Marcus Permans front
|
2021
Pandemien vilar fortfarande som en blöt filt över världen.
FIA/EM har ställts in. På Kjula kommer det att köras fyra race, men med begränsad publik.
Jag planerade depån och engagerade mig i lite blandat jox på Kjula under säsongen.
Jag håller mig annars fullt sysselsatt med kolfiber i min enskilda firma.
Jag följde med och hjälpte Micke Gullqvist vinna i Sundsvall och
hjälpte Olof Andersson med hans Cheva 57 på Tierp.
Jag var även med båda var för sig för test n tune på Hudiksvall.
MDO #8, 18-19/9
|
MDO #5, 29-30/5
|
GTR Front
|
GTR Framskärmar
|
Audi S2 Baklucka
|
Audi S2 huv
|
2020
2020 är verkligen ett märkligt år.
Det inleddes med en resa till USA med ett par vänner.
Planen var att vi skulle se NHRA ProMod premiären på Gator nationals, Gainsville.
Tidningen Drag Illustrated arrangerade ett World Doorslammer nationals helgen innan
som vi turligt nog planerade att besöka när vi ändå var i krokarna.
NHRA tävlingen ställdes in strax efter att vi köpt biljetter och det var med nöd och näppe
att vi lyckades ta oss hem innan alla länder stängde sina gränser pga covid-19 pandemin.
På Kjula kördes det race som vanligt men utan publik och vi åkte två vändor till Hudiksvall
för att Micke skulle kunna testa vinterns uppdateringar hanns med.
Kjula #4-2020
19-20 September 2020
|
test HMK
21-23 Augusti 2020
|
|
Kjula #3-2020
8-9 Augusti 2020
|
Kjula #2-2020
13-14 Juni 2020
|
USA
6-17 Mars 2020
|
2019
Mitt eget tävlande har fått hamna lite i skymundan i år. Igen.
Just nu jobbar jag främst med Olof Andersson och Micke Gullqvist i Pro Mod.
När jag inte åker runt i Europa och hjälper dom jobbar jag som funktionär på Kjula Dragway.
Kjula 4
21-22 September 2019
|
The Euro Finals
5-8 September 2019
|
Summit Internationals, Tierp
22-25 Augusti 2019
|
Nitrolympx
16-18 Augusti 2019
|
Kjula 2
10-11 Augusti 2019
|
Gardermoen
1-4 Augusti 2019
|
Kauhava
4-7 Juli 2019
|
Kjula 1
16-16 Juni 2019
|
Tierp Internationals
6-9 Juni 2019
|
Main Event 2019
med Micke Gullqvist
|
Plastning med E28Eve
|
2018
Året började med att jag åkte till Gainsville och kollade Promod premiären för NHRA
med Olof Andersson och Micke Gullqvist mfl. Bad, sol, Bikeweek i Daytona mm hanns med.
På Gainsville kollade vi läget med vår landsfavorit Jonnie Lindberg och hur det var med honom efter krashen med
John Force ett par veckor tidigare. Teamet hade fått ihop en ny bil men de fick den inte ner för banan den här helgen.
Hemma i Sverige startades en förarförening för 4to6 upp. Jag blev sekreterare och startade upp en hemsida för klassen.
Föreningen lyckades skramla ihop en ansenlig prispott till vinnarna i klassen på Kjula så det får anses som ett lyckat tilltag.
När första tävlingen på Kjula kördes åkte jag tillsammas med ordinarie team till Santa Pod och hjälpte Micke Gullqvist
ta hem segern i första EM deltävlingen. Ett par veckor senare åkte jag med Olof Andersson till Tierp Arena och skruvade koppling
på hans Cheva 57. Vi fick inte riktigt till det och kvalade inte in. Micke åkte ut i semifinalen den tävlingen.
Nästkommande tävling på Kjula hann jag jobba som funktionär en av dagarna. Därefter åkte jag och Olof till Alastaro
och hjälpte Gullans ordinarie team. Vår arbetsinsats räckte till en runner up placering.
Efter alastaro var det en EDRS tävling på Gardermoen. Jag meckade åt Olof som körde nytt PB. Gullan vann tävlingen,
men då den inte var med i EM Touren räknas inte riktigt den vinsten. En tävling hann jag jobba som funktionär på Kjula
innan Gullans team, Jag och Olof flög till Hockenheim och hjälpte Gullan ta en välbehövlig seger och därmed även
överta ledning i mästerskapet. Helgen direkt efter Hockenheim var det Tierp. Jag teamade med Olof, men vi kvalade inte
in denna gång heller. Gullan åkte ut i första rundan mot sin garagegranne Peter Kunc. Därmed grusades Gullans önskan
om ett nytt EM guld. I synnerhet då Jimmy Ålund som legat tvåa i tabellen blev runner up på Tierp.
Helgen efter det jobbade jag som funktionär på Kjula igen. Därefter hade jag ett par veckors ledigt från racingen.
Den tiden spenderades medelst meckande med bruksbilar och epatraktorer. Sedan var det dags för säsongens sista race.
Racestars Night of fire på Tierp vilken visade sig bli en night of storms istället. Vi försökte tuna Olofs bil
för att få ner den för banan, men det gick just inget vidare. Vi blev runner up i klassen Outlaw, men det berodde
mest på att de andra i klassen hade ännu sämre flyt. Det gick åt många motorer och tält den helgen på Tierp.
När jag inte varit iväg på någon tävling har jag skrivit lite reportage till Tidningen Street and Strip
som dessvärre släppte sitt sista nummer någonsin nu i december. Ja du läste rätt. Tidningen läggs ner vi årsskiftet.
Ekonomi och hälsa är orsaken dessvärre.
Jag har fått frågan om jag inte ska köra något själv under sommaren.
Det kan jag säga har inte funnits med i tanken att försöka hinna med.
Extra stort tack för en helt fantastisk sommar vill jag ändå rikta till Olof Andersson, Henrik Lindström,
Michaen Gullqvist, Fredrik Westerlind, Kenny Steibert, Åsa Johansson, Hela Kjulacrewet, med flera.
Det är nästan en omöjlig uppgift att tacka alla som bidragit till denna fantastiska sommar.
/Björn "woken" Holmberg
Jag ska precis som tidigare år försöka lägga upp lite bilder och storys från sommarens händelser.
Vi får se. Jag har massor med bilder. Massor med ideer. Men lite olika mycket tid över... ;)
25-28 Maj 2018
Main Event - Santa Pod
med Micke Gullqvist
|
USA
Gator nationals 2018
|
Julpyssel med woken.
Tänkt att publiceras i sista
nummret av Street and Strip
|
2017
Året började med att jag ställde ut Woken i Rod N Kustoms monter på Elmia.
Därefter jobbade jag som funktionär på kjula.
Skrev lite artiklar till tidningen Street & Strip.
Hann faktiskt med att köra två tävlingar med woken.
Dessutom hann jag hjälpa en god vän som heter Olof Andersson att köra upp för Pro Mod licens
Bilder och mer utförliga beskrivningar kommer så småning om.
2016
Jag har inte riktigt skrivit klart hela förra året,
men hela mitt liv har ställts lite på ända.
Mycket pga den våldsamma krashen i höstas.
Jag kommer komplettera med något reportage från sista tävlingen,
men nu kändes det som att det var dags att vända på bladet.
Jag har under 2016 varit med i motorsoffan på nitroz.se
plus att tidningen Bilsport gjort ett väldigt bra reportage från mitt garage.
Jag råkade fylla 40 så en liten fest blev det under begränsade former.
Wokfest 2016
15 Oktober 2016
|
Bilsport 6-2016
Stort reportage
|
Motorsoffan 172
24 Februari 2016
|
2015.
Efter att inte riktigt nått ända fram 2014 var det ganska givet att det nu var dags.
Vi passade på att byta insprutnings-system och bygga en ny motor under vintern.
Det kändes relativt enkelt att köra snabbare med Juken än vi gjorde med Cherryn.
Tre tävlingar på Kjula och en på Mantorp hann vi med.
Sedan blev det ett fel på bilen som orsakade en kraftig voltning, och en hjärnblödning.
Jag kommer uppdatera med bilder och historier om varje tävling så småning om.
Jag var så inställd på att skriva om den positiva nyheten att jag inte skrev någonting alls tills dess.
Nu slutade vi säsongen med en förare (jag) i en sjukhussäng istället.
Jag är fortfarande sjukskriven men kände att jag måste få upp ett par rader här.
Pistonhead Open 4
8-9 Augusti 2015
|
Actionmeet
1 July 2015
|
Pistonhead Open 3
27-28 June 2015
|
Pre season 2015
Buld-dyno-rebuild
|
Bilsport 3-2015
Major coverage
|
Garageflytt
Mindre fotogalleri
|
|
Xtreme Car Show
4-5 Oktober 2014
|
Night of fire
27-28 September 2014
|
|
Pistonhead Open 5
6-7 September 2014
|
Shakedown!
9 Augusti 2014
|
Provburn!
27 Juli 2014
|
Dynotime!
15 Juli 2014
|
Mikroverktyg
18 Juni 2014
|
Bilsport performance
& Custom motorshow 2014
|
2014
Våren närmar sig
|
Reportage i
Bilsport 8-2014
|
Vi har kört med Cherryn i tolv år.
Nu börjar nästa äventyr...
Det blir ett CrMo Chassie byggt av Bertans racecars i Norrköping.
SR20 motorn blir uppdaterad för att gå på Methanol.
Bilen kommer att få en Nissan Juke kaross.
Det blir en 5vxl Liberty Equalizer växellåda.
8" L&T Pro Stock koppling, Ford 9" axel, 4link, mm.
Det här är dock inte vårat svar på Juke R.
Det här blir mycket värre!
Byggbilder
Augusti-December
|
2013-10-17
Bilsport 22-2013
|
Byggbilder
juni-juli 2013
|
Utställning
Mikrovertyg
|
Byggbilder
April-Maj 2013
|
Repotage i Bilsport
|
Karossen tar form!
|
Läs mer om
nya Chassiet!
|
Hot Wok Racing tidigare år
Varje årtal innehåller allt som hänt det året.
Många timmare läsning utlovas.
You are visitor
|
| | | | | | | |