2016
Jag har inte riktigt skrivit klart hela förra året,
men hela mitt liv har ställts lite på ända.
Mycket pga den våldsamma krashen i höstas.
Jag kommer komplettera med något reportage från sista tävlingen,
men nu kändes det som att det var dags att vända på bladet.
Jag har under 2016 varit med i motorsoffan på nitroz.se
plus att tidningen Bilsport gjort ett väldigt bra reportage från mitt garage.
Jag råkade fylla 40 så en liten fest blev det under begränsade former.
Wokfest 2016
15 Oktober 2016
Bilsport 6-2016
Stort reportage
Motorsoffan 172
24 Februari 2016






2015.
Efter att inte riktigt nått ända fram 2014 var det ganska givet att det nu var dags.
Vi passade på att byta insprutnings-system och bygga en ny motor under vintern.
Det kändes relativt enkelt att köra snabbare med Juken än vi gjorde med Cherryn.

Tre tävlingar på Kjula och en på Mantorp hann vi med.
Sedan blev det ett fel på bilen som orsakade en kraftig voltning, och en hjärnblödning.
Jag kommer uppdatera med bilder och historier om varje tävling så småning om.
Jag var så inställd på att skriva om den positiva nyheten att jag inte skrev någonting alls tills dess.
Nu slutade vi säsongen med en förare (jag) i en sjukhussäng istället.

Jag är fortfarande sjukskriven men kände att jag måste få upp ett par rader här.



Pistonhead Open 4
8-9 Augusti 2015
Actionmeet
1 July 2015
Pistonhead Open 3
27-28 June 2015
Pre season 2015
Buld-dyno-rebuild
Bilsport 3-2015
Major coverage
Garageflytt
Mindre fotogalleri


Xtreme Car Show
4-5 Oktober 2014
Night of fire
27-28 September 2014
Pistonhead Open 5
6-7 September 2014
Shakedown!
9 Augusti 2014
Provburn!
27 Juli 2014
Dynotime!
15 Juli 2014
Mikroverktyg
18 Juni 2014
Bilsport performance
& Custom motorshow 2014
2014
Våren närmar sig
Reportage i
Bilsport 8-2014







Vi har kört med Cherryn i tolv år.
Nu börjar nästa äventyr...

Det blir ett CrMo Chassie byggt av Bertans racecars i Norrköping.
SR20 motorn blir uppdaterad för att gå på Methanol.
Bilen kommer att få en Nissan Juke kaross.
Det blir en 5vxl Liberty Equalizer växellåda.
8" L&T Pro Stock koppling, Ford 9" axel, 4link, mm.

Det här är dock inte vårat svar på Juke R.
Det här blir mycket värre!

Byggbilder
Augusti-December
2013-10-17
Bilsport 22-2013
Byggbilder
juni-juli 2013
Utställning
Mikrovertyg
Byggbilder
April-Maj 2013

Repotage i Bilsport

Karossen tar form!
Läs mer om
nya Chassiet!


Hot Wok Racing tidigare år
Varje årtal innehåller allt som hänt det året.
Många timmare läsning utlovas.























You are visitor






Sponsorer