Namn: Christoffer Myhrberg Härjar mestadels i: Skärkården, Roslagen Status: Isuzu Piazza Turbo Owner Mail: myhrberg@home.se Myhran kom i kontakt med carmaniacs på alvar efter ett nattligt rejs i Bro, väster om Stockholm. Jag Björn325 och Elmer åkte i Elmers brors Porsche Boxter på motorvägen när en svåridentifierad bil kom ikapp... I Porschen gissades det på allt från Corrado till Scoricco. Piazza nämdes som tänkbar, liksom gammla supran. Det var inte föräns vi kom till Barkarby Outlet där alla parkerade som det stod klart vad det var för något. Myhran såg ut som om han nästan hört våra vilda gissningar och mötte oss med ett brett kryptiskt leende. -Kan ni se vad det är för bil? frågade han oss, varpå vi i kör sa att det måste ju vara en Isuzu Piazza! En mycket ovanlig modell med 2 liters slagvolym, turbo och en väghålning tunad och framtagen av ingen mindre än Lotus. Fakta: Bilmodell: Isuzu Piazza Handeling by LOTUS Årsmodell: 1989 Motor: 4ZC1-T Effekt: 104 kw (141 Hk) Transmission: Manuell 5 växlad Låda och bakhjulsdrift. Hjul & Däck: -Vinter: Däckdimension: 185/65 R14 Fälgdimension: 6JJ*14 Org. alu. -Sommar: Däckdimension: 205/50 R15 Fälgdimension: 7J*15 WSLJ Fälgar Hjulupphängning: - Fram:Orginal (Oberoende länkarmar, spiralfjädrar och krängningshämmare) - Bak: Orginal (Femlänkad, spiralfjädrar med krängningshämmare) Bromsar: - Fram: Orginal (Ventilerade skivor) Bak: Orginal (Ventilerade skivor) Billjud: - Huvudenhet: Clarion DXZ818RMP - Slutsteg: DLS D1000 och DLS Ref 200A - Basar: Kicker L7 Solo-Baric 12" - Framsys: Infinity - Strömförsörjning: DLS Powercap 1 farad Övrigt: - Sportfilter (Green Cotton) - Differentialbroms - Tonad - Sportratt - Växelknopp På gång: - Chip - 3" rostfritt avgassystem - Sänkning - Väghållning - Bromsuppgradering - Mer Billjud |