Namn: Christoffer Myhrberg
Härjar mestadels i: Skärkården, Roslagen
Status: Isuzu Piazza Turbo Owner
Mail: myhrberg@home.se

Myhran kom i kontakt med carmaniacs på alvar
efter ett nattligt rejs i Bro, väster om Stockholm.
Jag Björn325 och Elmer åkte i Elmers brors Porsche Boxter på motorvägen
när en svåridentifierad bil kom ikapp...
I Porschen gissades det på allt från Corrado till Scoricco.
Piazza nämdes som tänkbar, liksom gammla supran.
Det var inte föräns vi kom till Barkarby Outlet
där alla parkerade som det stod klart vad det var för något.
Myhran såg ut som om han nästan hört våra vilda gissningar
och mötte oss med ett brett kryptiskt leende.
-Kan ni se vad det är för bil? frågade han oss,
varpå vi i kör sa att det måste ju vara en Isuzu Piazza!
En mycket ovanlig modell med 2 liters slagvolym, turbo
och en väghålning tunad och framtagen av ingen mindre än Lotus.


Fakta:
Bilmodell: Isuzu Piazza Handeling by LOTUS
Årsmodell: 1989
Motor: 4ZC1-T
Effekt: 104 kw (141 Hk)
Transmission: Manuell 5 växlad Låda och bakhjulsdrift.

Hjul & Däck:
-Vinter:
Däckdimension: 185/65 R14
Fälgdimension: 6JJ*14 Org. alu.
-Sommar:
Däckdimension: 205/50 R15
Fälgdimension: 7J*15 WSLJ Fälgar

Hjulupphängning:
- Fram:Orginal (Oberoende länkarmar, spiralfjädrar och krängningshämmare)
- Bak: Orginal (Femlänkad, spiralfjädrar med krängningshämmare)

Bromsar: - Fram: Orginal (Ventilerade skivor) Bak: Orginal (Ventilerade skivor)

Billjud:
- Huvudenhet: Clarion DXZ818RMP
- Slutsteg: DLS D1000 och DLS Ref 200A
- Basar: Kicker L7 Solo-Baric 12"
- Framsys: Infinity
- Strömförsörjning: DLS Powercap 1 farad

Övrigt:
- Sportfilter (Green Cotton)
- Differentialbroms
- Tonad
- Sportratt
- Växelknopp


På gång:
- Chip
- 3" rostfritt avgassystem
- Sänkning
- Väghållning
- Bromsuppgradering
- Mer Billjud


Tillbaks till medlemssidan